dekor
dekor
dekor
Lanu  ©  2013. Minden jog fenntartva.

Felnőtt csoportok

Perinatális időszak

Ha babát szeretnénk, vagy már várandóssak vagyunk vagy már megszületett gyermekünk ez minden nő, apa, testvér és család életében fordulópontot jelent. Erre a változásra mindenki személyes élményei alapján készülődik testi-lelki szempontból egyaránt. Saját igényei alapján választhat különböző csoportos vagy egyéni mozgásos foglalkozásaimból.

A csoport foglalkozások között találhatóak tematikus és hagyományos foglalkozások, melyek szabadon látogathatóak a megadott időpontokban, míg az egyéni lehetőségeket előre egyeztetett időpontban lehet igénybe venni.

Várandós időszak
Kismama fitness
Csoportos mozgás lehetőség, amely segíti hogy erősebbnek, mozgékonyabbnak, fittebbnek érezze magát testében.
Izgalmas zenei aláfestéssel igazi testi-lelki felfrissülést nyújt a várandósság időszakában.
Testharmónia fitness
Tematikus csoport foglalkozás, mely a várandósság 9 hónapja alatt történő testi működéssel, változással segít megismerkedni. A szülésre való felkészülésben minden alkalommal egy-egy témát járunk körbe a mindennapi helyzetektől a testérzet gyakorlatokig. A gyakorlatok és a közben felmerülő kérdéseikre kapott válaszok segítségével magabiztosabbakká válnak abban, hogy jobban értik és érzik testük üzeneteit, így a maguk módján irányíthatják testüket a szülés ideje alatt is.

09.05.testi alkalmazkodások a várandósság során
09.12.testtartás testérzet
09.19.testtartás testérzet - járás
09.26.testtartás munka pihenés
10.03.testtartás a dinamikus helyzetek során
10.10.táplálkozás
10.17.intimtorna elengedés
10.24.légzés együtt légzés
11.01.szülési pozíciók - ringatás
11.08.segítő kezek
11.15.Kommunikáció
11.22.lazító gyakorlatok
11.29.mell előkészítése a szoptatásra
12.06.pelenkázás, gyermekápolás
Egyéni foglalkozások, konzultációk
Lehetőségük van egyéni foglalkozás kereteiben arra, hogy testi érzeteik alapján, személyre szabottan haladjanak igényük szerint azon az úton, olyan tempóban, amely legjobb támogatást nyújt ahhoz, hogy komfortosabban, jobban, magabiztosabban érezze magát testében a várandósság és a szülés során.
Felkészülés a szülésre haptonómiával
Szülés utáni időszak
Fitt-mama
A várandóság és a szülés alatt igénybe vett izomzat megerősítésével, rugalmasabbá tételével, támogatást nyújtunk abban, hogy komfortosabban és jobban érezze magát a babával való együtt létben, és a mindennapos tevékenységei során. És abban is, hogy minél előbb visszatérhessen normális testi tevékenységeihez. A foglalkozásra babájával együtt is jöhet.
Fitt-mama
A baba születésével változik az élet, új dolgok kerülnek előtérbe. A tematikus csoport egy-egy alkalommal különböző témákat érintve halad a tudatosabb életvitel, mozgás elérésére, a testérzetek, és a velük kapcsolatban felmerülő kérdéseikre adott válaszok alapján.

09.05. A visszarendeződés folyamata
09.12. Baba hordozása testtartás, has
09.19. Mit tud már a Baba? I.
09.26. Szoptatás tanácsok Testtartás, mellek gondozása
10.03. Mit tud már a baba? II.
10.10. Fejlődés-fejlesztés
10.17. Mit tud már a baba? III.
10.24. Miért sír a baba? Testtartás Hát, ringatások
11.01. Járás kiscipő
11.08. Baba jelzéseinek érzékeny észlelése I.
11.15. Játék a babával
11.22. elsősegély nyújtás
11.29. Mit tud már a baba? IV.
12.06 Baba jelzéseinek érzékeny észlelése II.
Egyéni foglalkozások, konzultációk
Lehetőségük van egyéni foglalkozás kereteiben arra, hogy testi érzeteik alapján, személyre szabottan haladjanak igény szerint azon az úton, hogy fokozatosan megerősítsék, rugalmasabbá tegyék testük várandósság és szülés alatt igénybevett izmait.

Női Zenés Gimnasztika

A nők többsége találkozott már életében sajátmagáról alkotott szépségéből, formájából, testsúlyából adódó, vagy mások által közvetített gondolatokkal, a női létből fakadó élet feladatokkal (meddőség, várandósság, szülés...), munkahelyi kihívásokkal (stressz, monotónia tűrés. egyoldalú terhelés..stb...). Mindegyiket külön-külön is hosszabban tudnánk ecsetelni pozitív és negatív érzelmeket kapcsolva hozzá, melyek mind irányítják gondolkodásunkat testünkről.

Az Önmagunkról alkotott, jól megélt testképünk pozitív hatást gyakorolhat életvitelünkre, nyitottságunkra, kapcsolatteremtő képességeinkre, mozgásminőségünkre.

Zenés gimnasztikám ezért nem csak mozgás, hanem egészségnevelő program is. Célja az izmok és a keringés-légzés rendszerének erősítésén, feszültség levezetésén túl a testtudatosabb, egészség tudatosabb magatartás kialakítása. A különböző terhelésű gyakorlatok végzése közben folyamatos tájékoztatást kapnak aktuális fizikai és egészségi állapotukról is.
A nőknek szánt programjaimban is a különböző terhelési szintű gyakorlatok végzése közben a zenének nagyon nagy szerepe van, mely kiváló segítséget nyújt a nőiesség, a könnyedség, és fiatalság megélésére, éppen ezért helyet kapnak a futások, a női test anatómiájából adódó különböző terhelésű változatos tornagyakorlatok, a nyújtások, és relaxációs technikák. Az órák alatt folyamatos magyarázatokat és személyes figyelmet nyújtok a mozgás hatékonyabb végzéséhez és megéléséhez.

Mindenkinek szeretettel ajánlom, aki jó zenére mozogni szeretne, és közben érteni és megismerni szeretné bizonyos mozgások miért mennek jobban mint mások, hogy hogyan lehet fokozatos egyénre szabott terheléssel dolgozni egy csoportban. Azoknak is akik ismerni szeretnék testük működését a mindennapokban és terhelés közben is. Azoknak akik nem szeretnek futni, és azoknak is akik szeretnek. Miért? Mert mozogni jó!!!

Az órához való csatlakozást az óra előtt egy rövid bemutatkozó jellegű tájékozódás, beszélgetés előz meg az aktuális fizikai állapot feltérképezése érdekébe és a további lehetőségek átgondolása végett.

A női zenés gimnasztika az alábbi képességekre és készségekre összpontosít:
  1. jobb fizikai állóképesség, terhelhetőség
  2. hajlékonyság fokozása
  3. törzsizomzat erősítése: hát, has, fenék izmaira fókuszálás
  4. megfelelő testtartás kialakítása
  5. női izmok erősítése, intim torna
  6. saját testük működésének és felépítésének ismerete
  7. erő fokozása
  8. a test tudatosabb tornáztatása
  9. relaxáció

Férfi erőnléti torna

A mindennapok kihívásaiban a férfiaknak sokszor nehéz összeegyeztetni életvitelüket a mozgással, pedig kapcsolataikban, egzisztencia teremtő, fenntartó és családban betöltött szerepük miatt számukra is kulcsfontosságú komponens az egészségük megőrzése. Tapasztalataim azt is mutatják, hogy példamutató értéke van gyermekeik szemében a szülők sportolásának az apák példamutatásának.

A sport olyan egészség megőrzési forma, amely a szervezet számára nélkülözhetetlen fizikai aktivitást szórakoztató formában tapasztalhatja és lehetőséget ad arra, hogy a különböző terhelésű gyakorlatok közben is tudatosabban figyelemmel tudja kísérni testi és egészségi állapotának, terhelhetőségének alakulását.
A férfiak genetikailag több mozgást igényelnek, azonban az évszázadok alatt átalakult életvitel - ülő életmód, munkahelyi kihívások, táplálkozás, erőteljes koncentráció, figyelem, versenyfutás az idővel, határidők, felelősség munkánkban és családunk felé, stb… - alaposan lecsökkentették az idejét és átalakították a mozgás lehetőségeket. Számos sportolási lehetőségen túl a torna értéke abban mutatkozik meg, hogy az egész testet átdolgozza a férfiak testfelépítésének, mozgékonyságának megfelelően, így esztétikai értékén túl egészségügyi, erőnléti hatásai is megmutatkoznak.
A Férfi Erőnléti Torna nem csak mozgás, hanem egészségnevelő program is. Célja az izmok és a keringési-légzési rendszer erősítésén túl a stressz kezelése és testtudatosabb, egészség tudatosabb magatartás kialakítása. A különböző terhelésű gyakorlatok végzése közben folyamatos tájékoztatást és személyes figyelmet kapnak aktuális fizikai és egészségi állapotukról is.

A férfiaknak hirdetett foglalkozásaimban éppen ezért helyet kapnak a futások, különböző terhelésű változatos tornagyakorlatok, a streching, és relaxációs technikák, test működésének, mozgásának tudatosításából adódó gyakorlatok, stb…
Változatos zenei repertoár tovább segíti számukra ritmusaiban és hangvételében is aktuális gyakorlatok terhelési szintjéhez való igazodást. Az órák alatt folyamatos magyarázatokkal is támogatást nyújtok a mozgás hatékonyabb végzéséhez és megéléséhez.

Az órához való csatlakozást minden esetben beszélgetés előz meg az aktuális fizikai állapot feltérképezése érdekében.

A férfi erőnléti torna az alábbi képességekre és készségekre összpontosít:
  1. jobb fizikai állóképesség
  2. nagyobb rugalmasság elérése törzsizomzat erősítése, megfelelő testtartás kialakítása
  3. saját testük működésének és felépítésének ismerete
  4. egészség megőrzése
  5. erő fokozása,
  6. testtudat és egészségtudat kialakítása
  7. a test tudatosabb tornáztatása
  8. relaxáció
  9. stresszcsökkentés
  10. teherbíró képesség növelése
  11. mozgásszervi, testtartási problémák javítása, megelőzése, stb…

Preventív Senior Gimnasztika

Mottó: "Újra felfedezni – életre kelteni"

Ebben a programban az 50 év felettieknek két mozgásformát kínálok: gimnasztikát és gyaloglást, melyet csoportos és egyéni foglalkozások keretében lehet igénybe venni.

A vázrendszer, az izomzat, az ízületek hajlékonyságának megtartása érdekében alapozásként gimnasztikai gyakorlatokat végzünk. Míg a szívre, keringésre, erőnlétre gyalogló órákat kínálok.


Mindkét mozgásforma teljesítményjavulást hoz a fizikai és munkavégző képességben, valamint a szervezet alkalmazkodó képességében. Jó közérzetet biztosít azáltal, hogy nem a kiszolgáltatottságot, hanem az önállóságot támogatja saját testünk és érzéseink felett. Megtapasztalhatóvá válik, hogy mi magunk mennyit tehetünk egészségünk, jól-létünk megóvásáért, mivel a gyakorlatok rendszeres végzése több betegség kockázatát is csökkenti. Önmagunk újra felfedezése mellett közösségi élményt ad a régi és új társakkal való találkozás,a beszélgetések, a kölcsönös egymásra figyelés, , melyek az önbizalom erősítésében, a feszültségek, stressz oldásában kiváló támaszunk lehet, és új lehetőségeket is nyithat számunkra önismeretünkben és választási lehetőségeinkben. Testünk változása normális élettani folyamat, melynek megfelelő karbantartása lassítja az életkori és egészségügyi változásokból adódó életminőség változását: erősíti a szivet és érrendszert, javítja a tüdő és a légzés hatékonyságát, növeli a csontsűrűséget, fokozza a szellemi teljesítő képességet, segít a testsúly optimalizálásában, pszichoszomatikus vagy krónikus mozgásszerveket érintő fájdalmak csökkentésében.

A jól megalapozott, átgondolt, személyre szabott mozgások végzéséhez minden hozzám érkezőtől előzetes tájékozódó beszélgetést kérek, telefonon, e-mailen, vagy személyesen az óra előtt a célok és lehetőségek összeegyeztetéséhez.

Szükség esetén orvosi leleteket is kérek. Esetenként javaslatokat teszek nem csak a mozgások kivitelezésére, hanem egyéni óramenet és mozgásprogram kidolgozására, más szakemberek bevonására.

Személyes konzultációra itt lehet jelentkezni.

A gimnasztikára érkezőknek kényelmes ruhára van szükségük, a gyaloglásra érkezőktől megfelelő cipőt is kérek. Hozzon magával folyadékot is.

Futás/gyaloglás

A futás népszerűbbé válásával egyre többen vállalkoznak arra, hogy belevágjanak és kipróbálják maguk is ezt a fantasztikus sportolási lehetőséget. Vannak, akik barátaik, kollégáik, családtagjaik példájából merítenek, vannak, akik a belső késztetésből csatlakoznak, vannak, akiket az egészségük megőrzése motivál, vannak, akik a testsúlyukkal elégedetlenek, és régebbi előítéleteiket levetkőzve döbbennek rá arra, milyen fantasztikus lehetőséget is rejt magában a futás.

Belekóstolni, megszeretni lehet egy pillanat műve is, de hosszútávon, életmódszerűen űzni sok kitartást, kedvet, elköteleződést és nem utolsósorban megfelelő edzésmódszert is kíván. Mindezeken túl természetesen fantasztikus élményt, sajátos boldogságot nyújt, új közösségi teret nyithat számunkra edzéseink során, vagy a számtalan utcai illetve terep futóversenyek alkalmával.

Az általam vezetett futó órákra kezdőket, újra kezdőket, teljesítményük javítására törekvőket, sérüléseikből felépülőket, vagy éppen azok elkerülését célkitűzőket, gyerekeket, felnőtteket, fiatalokat és ötvenen túliakat, gyalogló, kocogó, futótechnikájukat javítani akarókat, vagy csak az egyszerűen futni akarókat várom.


Csoportos:
Csoportos órámat a Szent István Parkban tartom, ahol magyarázatokkal, együtt futással, magunkra figyeléssel, bemelegítés és a levezetés felépítésével, a légzés figyelésével, a futás közben felmerülő kérdéseik (fájdalmak, nehézségek, furcsa érzések, gondolatok, stb...) átbeszélésével segítem a hozzám érkezőket. Az edzés kb. 1 órás időtartama alatt lehetőség van mindenki számára megismerni és átdolgozni a gyaloglás, kocogás, futás keltette fizikális és pszichés élményeit, gátjait. Ez a kurzus tavasszal indul újra a honlapon előre jelzett időpontban.


Egyéni:
A személyi tréning 3 modulból áll:

  1. Konzultáció: 1 alkalom – adott kérdéssel foglalkozva
  2. Alapozás: 3-5 alkalom: Magában foglal konzultációt, edzést, masszázst
  3. Személyi tréning: min. 10 alkalom folyamatos tréning edzővel előre meghatározott célig (testsúlycsökkentés, erőnlét javítás, gyorsabb regenerálódás, egészségügyi állapotjavítás, utcai futóversenyre való felkészítés, stb...)


Egy konzultáció minden esetben magában foglalja a célmeghatározást, a fizikai felmérést, az edzés felépítésének lehetőségit és a tanácsadást.